Wacom tábla tanároknak és diákoknak

Wacom tábla tanároknak és diákoknak

Hogyan javítsunk online dolgozatot?

Az online oktatásban is hasznos eszközt, a Wacom táblát és hozzá tartozó tollat mutatott be legutóbbi webinárjában a Trans-Europe Zrt. munkatársa.

Egy az online oktatásban is hasznos eszközt, a Wacom táblát és hozzá tartozó tollat mutatott be legutóbbi webinárjában a Trans-Europe Zrt. munkatársa.
Remélhetően sok tanítónak és tanárnak mutat megoldást a következő videó arra, hogyan használható ez távolról is a gyerekek oktatásában. A videó után tanárok számolnak be tapasztalatukról, immáron írásban.

Tanárok mondták

K. P. Erika – általános iskolai matematika, technika, és testnevelés tanár

Különleges helyzetnek tartja, ő elsős diákokat tanít és kiemeli, hogy köztük sokaknak nincs meg a megfelelő tárgyi felszerelése, számítógépe a digitális oktatás zökkenőmentes lebonyolításához, több esetben csak okostelefonokkal rendelkeztek.

Továbbá nehezítette a feladatot, hogy diákjai ugye még csak írni és olvasni is most tanulnak, de összességében hatalmas sikerélményként élte meg, hogy diákjai közül mindösszesen csak két gyerek nem tudta követni a napi szintű oktatást.

A szülőkkel is fontos volt kialakítani az elején a gyakorlatot, hogy milyen platformokon fog zajlani a távoktatás. Ők végül a tankönyv és a munkafüzet alapján haladtak tovább, csak digitális formában.
A képformátummá való alakítást kellett még mindenképpen megoldani, – mert ő bár sok mindent készített Wordben és PDF-ben, a gyerekeknek sokszor nem volt azok megnyitására alkalmas eszközük. A házi feladatokat is képként küldték vissza, és ezeknek a javítása nagyon hosszú és fáradalmas volt, egérrel ráadásul nagyon kényelmetlen.

Elsőként a YouTube-on Gájer Szilárd matematika óráját látta, ott találkozott először a Wacom táblával, ami azonnal lenyűgözte, és elhatározta, hogy a Tanár úr nyomdokaiba lép. Így nemsokára saját erőből be is szerezte első Wacom tábláját, annak érdekében, hogy saját otthoni munkáját könnyítse.
Először kicsit meghökkent tőle, meg kellett szoknia a működését, hogy más felületen ír és máshol látja annak eredményét, de pár nap után belejött, és mára már egyáltalán nem okoz gondot számára a használata.

Önképzésként, valami új elsajátításaként élte meg, sokkal hatékonyabbá vált általa a feladatok javítása, az egérrel pedig össze sem lehetett hasonlítani a toll használatát véleménye szerint. Bár a táblához kapott 3 ajándék szoftvert, neki a Windows képnézegetője is tökéletesen elég volt ahhoz, amihez neki kellett.

A vele készült interjú végén be is mutatja, hogyan használja a gyakorlatban, megjegyzi milyen gyorsnak és kényelmesnek tartja ezt a módszert. A javítás végén pedig – jó Tanító nénihez hűen – motivációs extra szívecskét is szokott rajzolni diákjainak, ha hibátlan a feladatuk, aminek ők természetesen nagyon örülnek.

B. S. Pöntyi – középiskolai közgazdász tanár

Számára is különleges kihívás volt ez a helyzet, mert csak végzős osztályokban tanított, és épp csak befejezték az aktuális évi tananyagot, már kezdtek volna ismételni, mikor kialakult ez a szituáció.

Közgazdász tanárként ez még nehezebb volt számára, mert számolni is, képleteket alkalmazni is kell az ő tárgyai során elég gyakran. Először egy tanteremben felvett, és aztán feltöltött órával próbálkozott, de az nagyon visszhangzott, nem volt a legjobb megoldás. Ezután PPT-ben készítette el a tananyagot és Zoomon keresztül alámagyarázott, de a használt képletek szerkesztése nagyon nehézkesen ment így, nagyon hiányzott neki a szabadkézi írással való magyarázás lehetősége.

Ezután eszébe jutott, hogy az egyik évben megrendezett informatikai szakmai napon egy diákja bemutatta, hogy egy Wacom táblán hogyan tervez autókat, ezután az iskola informatikusának a javaslatára pedig be is szerezte a sajátját, amit állítása szerint a legkevésbé sem bánt meg – ebben fontos szerepet játszott, hogy e mögött a tábla mögött van egy supportálás, amit ő teljes mértékben ki is használt annak érdekében, hogy igényeinek legmegfelelőbben be tudja állítani, illetve alkalmazni azt.

Ő sem gondolta, hogy annyira egyszerű lesz a tábla használata, mint amilyen végül volt. Számára az összefoglalás és a tanári magyarázat miatt volt a legfontosabb, de egy PDF fájllá alakító program, a Krita segítségével, bármit küldtek neki diákjai, ő arra tudott írni, javítani, segíteni. A táblát úgy tudta használni, mintha csak papíron dolgozna, ezt az interjú végén be is mutatja.

Ma már YouTube csatornája is van, ahol a megtekintések száma abszolút azt mutatja számára, hogy sikerült elsajátítani ezt a távoktatási módszert. Megjegyzésként pedig azt kapja vissza diákjaitól, hogy ez a megoldás majdnem olyan, mintha csak az órán lennének.

Összességében tehát a két tanárnő, illetve a saját tapasztalataink alapján teljes mértékben úgy látjuk, hogy a Wacom táblák alkalmasak arra, hogy leegyszerűsítsék mind a tanárok, mind a diákok életét a távoktatás során, és nem csak online dolgozat javításakor. A tanárokét a gyorsabb, és sokkal kényelmesebb javítás, illetve magyarázási lehetőség miatt, míg a diákokét abból a szempontból, hogy egyrészt élményszerűbb, másrészt nem szakítja ki őket teljesen a normál tanórákról.

A Trans-Europe Zrt. sajtóközleménye alapján
szoftver.hu

HIRDETÉS
_____________________________________

Iskolai elfogadás program az agresszió csökkentésére

A szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Maradjunk kapcsolatban

Gyermeknevelés - Közösségi Média

Kategóriák